Sängkläder kan se ut på många sätt. Dessa är stilrena, högkvalitativa och behandlade med NordShield® för förlängd hållbarhet. Som plattform till e-handeln valdes Hydrogen 2.0. Shopifys egen headless-lösning som skulle ge den bästa prestandan vi åstadkommit hittills.
Sommaren 2022 kom Fredrik till oss med en ny idé. Under flera års tid hade vi jobbat tillsammans för att bygga airinum.com, e-handeln för Airinum som Fredrik varit med och grundat. Vi kände varandra väl vid det här laget och Fredrik ville att just Tiburon skulle vara partnern han utvecklade sin nya e-handel tillsammans med, en e-handel för premium-sängkläder i USA.
Som ett ess i rockärmen hade Fredrik vänner till familjen med en fabrik i indien specialiserad på sängkläder, vilket skulle säkerställa både schyssta arbetsvillkor och hög kvalitet. Ekologisk bomull skulle sourcas, 600+ produktvarianter skulle skapas, en sajt av bästa snitt skulle designas och kodas, en logga skulle tas fram, ett brand skulle byggas. Allt inom 9 månader. Det lyckades!
Det stod snart klart att de problem Fredrik framför allt ville ha lösta av Tiburon var hur en blixtsnabb, högt konverterande sajt kunde byggas och hur logistiken kring fabriken kunde fungera så smidigt som möjligt.
Till sajten valdes Shopifys nyligen lanserade headless-plattform Hydrogen 2.0. I sin tur bygger den på det välutvecklade ramverket Remix från teamet bakom bland annat React Router. Som CMS valde vi Sanity som integrerar väl med Shopify. Det krävs normalt lite mer jobb med en headless sajt, speciellt om det behövs en tajt koppling till ett CMS. Fördelen är en helgjuten sajt och vetskapen om att med detta i ryggen kommer ingen vända i dörren för att det inte laddar tillräckligt snabbt.
Nästa utmaning var att hitta ett sätt att presentera produkterna med tillräckligt mycket story, men utan att hamna alltför många klick från ett köp. Efter research av flera amerikanska konkurrenter kombinerat med erfarenheten av att ha byggt ett flertal sajter som säljer premium-produkter landade vi i det uttryck ni kan se på sajten idag.
För att en made-to-order business som PROSSIONI® ska fungera behöver givetvis hanteringen av ordrar gå smärtfritt. Tillsammans med fabriken tog vi fram ett system som både minimerar tiden det tar att "fulfilla" en order och mängden arbete som krävs, vilket också minskar risken för handhavandefel. Nu när det är på plats är så pass många moment automatiserade att sängkläderna finns hos framme hos slutkonsument innan de förväntas vara det.
PROSSIONI® är ett made-to-order brand med minimalt klimatavtryck, innebärandes inga överfyllda lager, minimalt med spill och inga rabatter.
Sommaren 2022 kom Fredrik till oss med en ny idé. Under flera års tid hade vi jobbat tillsammans för att bygga airinum.com, e-handeln för Airinum som Fredrik varit med och grundat. Vi kände varandra väl vid det här laget och Fredrik ville att just Tiburon skulle vara partnern han utvecklade sin nya e-handel tillsammans med, en e-handel för premium-sängkläder i USA.
Som ett ess i rockärmen hade Fredrik vänner till familjen med en fabrik i indien specialiserad på sängkläder, vilket skulle säkerställa både schyssta arbetsvillkor och hög kvalitet. Ekologisk bomull skulle sourcas, 600+ produktvarianter skulle skapas, en sajt av bästa snitt skulle designas och kodas, en logga skulle tas fram, ett brand skulle byggas. Allt inom 9 månader. Det lyckades!
Det stod snart klart att de problem Fredrik framför allt ville ha lösta av Tiburon var hur en blixtsnabb, högt konverterande sajt kunde byggas och hur logistiken kring fabriken kunde fungera så smidigt som möjligt.
Till sajten valdes Shopifys nyligen lanserade headless-plattform Hydrogen 2.0. I sin tur bygger den på det välutvecklade ramverket Remix från teamet bakom bland annat React Router. Som CMS valde vi Sanity som integrerar väl med Shopify. Det krävs normalt lite mer jobb med en headless sajt, speciellt om det behövs en tajt koppling till ett CMS. Fördelen är en helgjuten sajt och vetskapen om att med detta i ryggen kommer ingen vända i dörren för att det inte laddar tillräckligt snabbt.
Nästa utmaning var att hitta ett sätt att presentera produkterna med tillräckligt mycket story, men utan att hamna alltför många klick från ett köp. Efter research av flera amerikanska konkurrenter kombinerat med erfarenheten av att ha byggt ett flertal sajter som säljer premium-produkter landade vi i det uttryck ni kan se på sajten idag.
För att en made-to-order business som PROSSIONI® ska fungera behöver givetvis hanteringen av ordrar gå smärtfritt. Tillsammans med fabriken tog vi fram ett system som både minimerar tiden det tar att "fulfilla" en order och mängden arbete som krävs, vilket också minskar risken för handhavandefel. Nu när det är på plats är så pass många moment automatiserade att sängkläderna finns hos framme hos slutkonsument innan de förväntas vara det.
PROSSIONI® är ett made-to-order brand med minimalt klimatavtryck, innebärandes inga överfyllda lager, minimalt med spill och inga rabatter.
Kreativa, pålitliga och alltid leverans i tid. Det har varit en ynnest att jobba med Tiburon.
Förändringarna gav flera förbättringar, bland de mest uppskattade fanns:
Laddningstider: Tidigare långsamma URL:er förbättrades till snabba URL:er och överlag bra laddningstider. Resultatet kunde bekräftas genom Google Search Console där URL:er bytte status från dåliga till bra.
Leadsgenerering: Ökade med 800% jämfört med tidigare år, trots liknande trafikvolymer.
Skalbarhet: Shopify Market har gjort e-handeln skalbar och det är numera enkelt att sköta både e-handel för Bluewater och nyförvärvet Tapwater via plattformen.
Headless-arkitekturen erbjuder överlägsen flexibilitet och anpassningsförmåga, särskilt när det kommer till att utveckla front-end-upplevelser. Genom att implementera headless har vi ökat laddningshastigheterna och skapat en mer skalbar lösning. Vi har också fått cutting-edge teknologi på plats som optimistic input och länk loading vid hover. Samtidigt som vi har möjlighet att integrera fler moderna teknologier för att leverera en snabbare och mer dynamisk användarupplevelse. Vilket är avgörande då vi verkar globalt.
-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater
Bluewater är mycket nöjda med övergången och har sparat tid och pengar genom e-handelsbytet. De kan numera sköta mycket i siten själva och de har tillgång till omfattande dokumentation vilket ger dom kontroll över e-handeln. Den nya skalbarheten har också varit avgörande för framtidsplanerna. Företaget siktar på ytterligare marknadsexpansion, förbättringar av kundupplevelsen och införande av ny teknologi som AI för att ytterligare personalisera shoppingupplevelsen.
Direkt tillgång till kodrepositorier, omfattande dokumentation, cutting edge teknologi och generellt förbättrad prestanda. Ja, vi är mycket nöjda med övergången.
-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater
Bluewater är nöjda med valet av Shopify som platform och Tiburon som leverantör och skulle göra om samma val idag.
Det som verkligen särskiljer Tiburon är två saker, bra kommunikation och ett bra resultat. Det är sällan som man får bra kommunikation ett tekniskt projekt igenom, men det är avgörande för att landa i en riktigt bra slutprodukt.
-Jens Johnston, Head of Marketing