Öka försäljningen 10x

Det låter omöjligt va? Men Airinum gjorde faktiskt det när vi jobbade med dem. Visst var vi bara en av många faktorer; de hade ju också en produkt som passade marknaden perfekt och de marknadsförde den väl. Men vi hade byggt en högkonverterande sajt som kunde hantera anstormningen. Låt oss förklara.

Vad gör egentligen Tiburon?

Vi bygger e-handelslösningar åt våra kunder. Oftast är det en sajt som de säljer prylar på. Vi gör det i Shopify eller Rentle. Så enkelt kan man faktiskt sammanfatta det på ett plan och på detta plan låter erbjudandet knappast unikt. Hur vi gör detta är vad som får oss att sticka ut. Hur vi tar en idé till färdigt sajt i tre steg på lika många månader.

Månad 1: Orientering

Ni har en produkt, ni vet vad ni vill, men inte exakt hur ni ska ta er dit. Tillsammans reder vi ut exakt vilka byggstenar som behövs och i vilken ordning de ska läggas till. Lanseringsdatum och interna deadlines för copy och bild sätts.

Månad 2: Design

Det börjar kristallisera sig vilket innehåll som ska vara på sajten och nu tar vi gemensamt fram den grafiska designen. Vi designar i iterationer så ni får möjlighet att ge synpunkter längs vägen.

Månad 3: Utveckling

När design, copy och foton är på plats är det dags att skriva koden som uppfyller önskningarna; att utveckla idéerna till en färdig sajt där slutkonsumenten kan se er vision och slutligen handla produkten i den inramning den förtjänar.

Från ax till limpa på 90 dagar

Om ni tycker det låter osannolikt att vi kan leverera en färdig sajt på bara tre kalendermånader, så kan vi stolta berätta att det är vad ett genomsnittligt projekt för Tiburon tar. Vi ser till att rätt mängd resurser tillsätts för att nå lanseringsdatumet. Det går att få kvalitet inom rimlig tid om arbetet är fokuserat och ambitionen hög.

Nedan är en visualisering av hur vi jobbar i ett projekt när det kickats igång. Hur många iterationer vi kör och hur den eventuella retainern ser ut bestäms före start.
En visuell bekskrivning om hur vi jobbar i projekt

Vad får egentligen en e-handel att sälja?

Vem vill inte veta det? Det finns ingen silverkula även om många påstår det, men våra år i branschen har lärt oss att en e-handel står på tre ben som alla behövs för att det ska bli en affär: Produkt, Sajt, Trafik.

1. Produkt

Det här är benet vi hoppas att ni redan har: en helt ny uppfinning, en ny tvist på något etablerat, eller varför inte vår favorit, en hållbar lösning på ett gammalt problem?

2. Sajt

Sajten är var Tiburon kommer in. Tillsammans med er skapar vi en e-handel som representerar visionen, inspirerar besökarna, och framför allt, konverterar.

3. Trafik

Rätt kunder måste förstås hitta till er för att det ska bli något av det hela. Om ni inte själva är duktiga på marknadsföring har vi ett gäng beprövade partners som gärna backar upp er.

Tiburon är e-handelsbyrån med inriktning på världens mest populära e-handelsplattform Shopify, och den cirkulära plattformen Rentle. Vi hjälper företag som vill växa och har en ambition att arbeta för en hållbar framtid.

Utveckling

Vi bygger stabila och skräddarsydda e-handelslösningar, och vidareutvecklar existerande webbutiker. En långsiktig teknisk lösning som håller över tid är alltid vårt mål.

Design

Vi erbjuder design och UX-expertis inom Shopify och skapar en design som lyfter er sajt, förbättrar kundupplevelsen och gör att kunder väljer er framför andra.

Tillväxt

Vi kan hjälpa till att påskynda er organiska tillväxt genom våra SEO-tjänster och förbättring av sidhastighet. Är ni ute efter betald tillväxt kan vi bistå med uppsättning och optimering av kampanjer.

Hållbarhet

Vi hjälper dig att välja klimatsmarta lösningar och uppmuntra konsumenter att göra hållbara val. Genom våra partners kan vi också erbjuda hållbarhetsrådgivning och lösningar för spårbarhet i försörjningskedjan.

Läs om våra tidigare projekt